Blog

Nauczyciel i uczeń z ASD – jak budować dobrą relację edukacyjną?
Współczesna szkoła staje się coraz bardziej różnorodna. W jednej klasie uczą się dzieci o różnych możliwościach, potrzebach i sposobach funkcjonowania. Wśród nich…

Dlaczego osoby w spektrum nie są „trudne”, tylko inaczej odbierają świat?
W pracy pedagogicznej i psychologicznej coraz częściej spotykamy dzieci i młodzież, które funkcjonują w spektrum autyzmu. Niejednokrotnie słyszymy w ich kontekście określenia takie jak:…

Jak dostosować komunikację do potrzeb dziecka z autyzmem?
Dzieci w spektrum autyzmu mogą mieć trudności z porozumiewaniem się – zarówno w mowie, jak i w rozumieniu komunikatów innych osób. Nie oznacza to jednak, że nie chcą…

Jak pomóc dziecku, które nie mówi? Praktyczne wskazówki dla rodziców
Martwisz się, że Twoje dziecko jeszcze nie mówi? Zastanawiasz się, czy to już czas na wizytę u specjalisty, czy może warto jeszcze poczekać? W tym artykule podpowiem, jak…

1 czerwca – Dzień Dziecka
🌸🌞🌸 Kochane Dzieci! 🌸🌞🌸 Z okazji Dnia Dziecka chcemy Wam dziś powiedzieć coś bardzo ważnego: 💙 Jesteście dla nas wyjątkowi,…

Jak ograniczyć dziecku czas spędzany przed ekranem?
Współczesne dzieci od najmłodszych lat mają kontakt z telefonami, tabletami, telewizorami czy komputerami. Choć technologia może wspierać rozwój i ułatwiać naukę, jej nadmiar…

Metody pracy z dzieckiem nadpobudliwym
Czy Twoje dziecko jest w ciągłym ruchu, ma trudność z koncentracją, łatwo się rozprasza i szybko reaguje złością? Jeśli masz wrażenie, że jego energia przerasta możliwości…

Jak radzić sobie z buntem dwulatka?
„Nie!”, „Ja sam!”, „Nie chcę!” – jeśli te słowa zaczynają być codziennością w Waszym domu, możliwe, że właśnie wkroczyliście w dobrze znany etap…

Rola zabaw w terapii logopedycznej – jak połączyć naukę z przyjemnością?
Wielu rodziców zastanawia się, jak wyglądają zajęcia logopedyczne i czy ich dziecko da sobie radę z ćwiczeniami wymagającymi skupienia i powtarzalności. Pojawia się…

Sposoby na rozwijanie samodzielności u dzieci.
Samodzielność dziecka nie pojawia się nagle. To proces, który rozwija się każdego dnia – w drobnych sytuacjach, powtarzalnych rytuałach i decyzjach, które dziecko podejmuje…









